Frakt, levering og retur

Ditt Helsport-produkt er rett rundt hjørnet!

Når du leser denne teksten har du kanskje tenkt til å kjøpe et produkt fra Helsport, eller allerede kjøpt et. Her får du litt info rundt frakt, levering og retur.

Kjøper du et produkt hos Helsport garanterer vi at vi vil jobbe så fort som mulig for å få sendt det hjem til deg. Vi har en fantastisk gjeng som jobber på spreng for å yte best mulig service og for å få varen fortest mulig hjem til deg. Vi gjør derfor alt vi kan for at du skal få varene dine så raskt som overhodet mulig. Vi garanterer at den blir sendt senest 2 virkedager etter mottatt bestilling, men i de aller fleste tilfeller så klarer vi å sende den dagen etter. Deretter tar det normalt 1-3 dager før du mottar pakken.

Når du bestiller en vare på helsport.no vil du motta ordrebekreftelse på mail med en gang. Ordrebekreftelsen inneholder blant annet sporingsnummer fra Posten, slik at du kan følge varen fra den sendes til den ligger klar for henting på postkontoret. Vi sender pakken med Postens klimanøytrale servicepakke. Registrerer du telefonnummeret ditt ved bestilling så får du også tilsendt sporingsnummer fra posten, slik at du hele tiden kan sjekke status på sendingen. Du får tilsendt hentekode  når varen er ankommet. Ta med denne til postkontoret når du skal hente varen. 

Frakten koster 99,- i hele Norge uansett. 
NB: Vi leverer ikke til utlandet.

Når du mottar varen anbefaler vi at du med en gang sjekker at du har fått det du har bestilt. Om det skulle være mangler ved produktet, feil størrelse eller lignende må du ta kontakt med oss: Epost: helsport@helsport.no, telefonnummer: 72878300. Om vi skulle ha sendt feil vare til deg, betaler selvfølgelig vi frakten alle veiene til du har mottatt riktig vare. 

Hos oss vil vi kunne hjelpe deg med hva som helst om det skulle være noe i forbindelse med betaling, frakt eller om du har spørsmål etter du har fått varen i posten.
 
Angrerett
I følge angrerettloven gjelder angrefristen fra den dagen du mottar varen og 14 dager fremover. Dersom du vil angre på kjøpet, returnerer du varen i samme stand som du mottok den og legger ved utfylt angrerettskjema (som lå vedlagt i forsendelsen). Kjøper betaler returporto. 

Krav til varer som returneres
Varen(e) må være ubrukte, i originalforpakning og med alle merkelapper intakt. NB! Vi anbefaler å bruke Norgespakken som du får kjøpt på Posten eller annen registrert pakke. Da kan pakken din spores på nettet. 

Angrefristskjema
Du kan som sagt angre på en eller flere varer, eller hele ordren. Ønsker du å returnere en vare og få pengene tilbake, må du fylle ut Angrefrist skjemaet som fulgte pakken. Har du mistet det, kan du laste ned et nytt her. Skjemaet må printes ut og legges ved pakken når du sender varen(e) tilbake. NB! Husk å påføre kontonummeret vi skal kreditere. 

Reklamasjon
Dersom du mener at noe er galt med varen du har mottatt, ta kontakt med oss så snart som mulig slik at vi sammen kan bestemme hva vi gjør. For reklamasjoner kontakter du vår serviceavdeling enten via telefon (72 87 83 05) eller mail (service@helsport.no). Du kan selvsagt også sende oss et brev om du ønsker det, men vi kan hjelpe deg raskere hvis vi snakker sammen! Vi gjør imidlertid oppmerksom på at vi har rett til å forsøke å utbedre feilen før du kan få ny vare eller kansellere og få pengene tilbake. Vi har også rett til å tilby deg en erstatningsvare. NB! Det er en fordel å sende som Norgespakke eller annen sporbar sending. Ikke send pakken tilbake til oss i oppkrav, da vil den ikke bli hentet ut! 

Returadresse
Alle varer som skal sendes til oss, sendes til:

Helsport AS
Postboks 25
7221 Melhus, Norway
Merk pakken med: ”Retur fra nettbutikk”

God tur!